Časté otázky & odpovědi

Živě vysíláme přes YouTube a probíhají 2x týdně, zpravidla v úterý a ve čtvrtek.

Abyste mohli zasílat dotazy do chatu, tak je potřeba mít vytvořený osobní YouTube kanál.

Jak si vytvořit YouTube kanál najdete tady >>

Po založení svého kanálu nezapomeňte dát odběr videí, kam zasílám denní analýzy a další hodnotné informace.

Na živé vysílání se připojte nejdříve 5 minut předem. 

Systém, který používáme vám umožňuje jít zpět v čase, i když na vysílání dorazíte o něco déle.

Pokud vysílání zmeškáte, tak ihned po skončení je dostupné vždy v LIVE Roomu zde. Je tam do té doby, dokud nezačne další. 

Všechna proběhlá vysílání najdete vždy v Archivu hned druhý den i s časovou osnovou, která vám umožní se ve vysílání rychle orientovat.

Pokud budete mít jakékoliv dotazy ohledně obchodování, tak je směřujte všechny přímo do LIVE Roomu.

Při živých vysílání se Dominika na cokoliv můžete ptát a buď vám ihned odpoví nebo na dotazy odpovídá na konci vysílání.

Je to opravdu nejlepší způsob, jak se dostat k co nejhodnotnější odpovědi co nejrychleji.

další možnost je zaslat svůj dotaz do CHAT Roomu, kde vám mohou pomoci i ostatní obchodníci z LIVE Roomu.

Nezapomeňte si projít také celý archiv již proběhlých živých vysílání, kde najdete spousty odpovědí na časté dotazy.

Používejte také chytré vyhledávání, které vám najde hledané informace na celém webu během pár sekund. Ke všem živým vysíláním píšeme osnovy a tak můžete hledat informace, které právě potřebujete.

TradeStation, TastyWorks a Interactive brokers.

TradeStation používá pouze pro grafy a analýzu a má zde založený cash účet s plánem Per-trade, který umožňuje získat platformu zdarma, pokud provedete určitý počet obchodů za rok a nebo zaplatit malý roční poplatek. Přesné podmínky si vždy prosím ověřte přímo na oficiálním webu TradeStation.

U TastyWorks má margin účet, kde obchoduje s menším účtem o velikosti 25 000 USD a zadává zde opční obchody pro menší účty.

U Interactive brokers má margin firemní účet, kde dlouhodobě investuje do akcií a individuální margin účet, kde používá opční strategie a obchoduje s akciemi. Dohromady na těchto účtech spravuje více jak 200 000 USD.

Návody pro ovládání platforem a založení účtů najdete zde.

 

Při zakládání účtu máte dvě možnosti: CASH nebo MARGIN.

Pokud budete chtít obchodovat všechny opční spreadové strategie, tak budete potřebovat margin účet. Osobně mám založené pouze margin účty.

Není se zde potřeba ničeho bát, pokud margin nebudete využívat a budete obchodovat pouze se svými penězi. 

Cash účet volí obchodníci, kteří mají menší kapitál než 25 000 USD a chtějí obchodovat intradenně a nebýt omezeni 3 intradenními obchody po sobě jdoucích 5 obchodních dnech na margin účtu s méně jak 25 000 USD.

Na cash účtu není možné obchodovat spreadové opční strategie. Je možné pouze nakupovat opce nebo vypisovat kryté opce hotovostí nebo pozicí na akciích.

TIP: Pokud máte účet menší jak 25 000 USD a chcete používat swingové spreadové opční sterategie i obchodovat intradenně, tak bych si osobně založil margin účet, abych mohl obchodovat spready a k tomu si počkal na 3 dobré příležitosti za týden pro intraday. Myslím, že toto má naopak výhodu, protože většina lidí, co jsou n azačátku nebo mají menší účet, tak mají tendenci se tzv. přeobchodovat a to vede k impulzivním obchodům, kde to nekončí dobře. Limit 3 obchodů na týden vám pomůže si obchody více promyslet a čekat opravdu na vzorový setup.

Cash účet bych si osobně založil, pokud bych chtěl opravdu obchodovat pouze intradenně. 

Pokud budete chtít změnit margin účet na cash nebo obráceně, tak je potřeba postupovat dle podmínek daného brokera. Někdo toto umožňuje a stačí pouze svému brokerovi napsat e-mail nebo je kontaktovat na chatu a u některých je potřeba založit další nový účet a interně převést peníze. V tomto návodu najdete postupy pro TastyWorks, Interactive brokers a TradeStation.

Sami si to můžete ověřit např. takovýmto jednoduchým dotazem pro svého brokera:

Dobrý den,

potřeboval bych změnit margin účet na cash.

U účtu: XXXXX

Jak mám postupovat?

Děkuji.

V angličtině:

Hello,

I would like to change margin account to cash.

My account number is: XXXXX

How do I have to proceed?

Thank you.

Pro TastyWorks:

Někteří brokeři jako např. TastyWorks změnu účtu neumožňují a odpoví vám, že je potřeba založit nový účet.

U TastyWorks toto není problém, protože platforma je zdarma, data také a otevření účtu nic nestojí.

Takže si otevřete druhý účet a poté provedete tzv. interní převod peněz.

U TastyWorks je potřeba vyplnit formulář s názvem Internal Transfer Request, který najdete na jejich stránce zde.

Tento dokument si stáhněte, vyplňte, podepište a naskenovaný zašlete na jejich e-mail.

Během několika dnů vám převedou požadované finance na druhý účet.

Formulář vypadá takto:

Vždy ale prosím použijte jejich oficiální formulář stažený z jejich webu, protože jej mohou změnit.

 

Pro Interactive brokers:

Při změně účtu margin na cash u Interactive brokers je pravděpodobně potřeba vytvořit nový účet. Ověřte si to, když se přihlásíte do klientské zóny na webu – settings – Account settings a v pravo je Account Type. to rozkliknete, tak vám to nabídne možnosti. Osobně u svého účtu vidím pouze možnost změny Margin na Portfolio Margin.

Takže založte nový účet na váš profil (použijte stejné přihlášení do klientské zóny). Tím se vytvoří další obchodní účet na vaše jméno. Výhoda je, že poplatky budete platit pouze jedny, protože jsou vázané na profil nikoliv na jednotlivé účty.

Poté půjdete do klientské zóny a vytvoříte interní převod. Stačí jít do Transfer & Pay a tam zvolit transfer funds a internal. Peníze jsou tam téměř okamžitě.

 

Pro TradeStation:

U TradeStation mám zkušenost se změnou účtu X let zpátky, takže nedokáži říci, jak to nyní funguje, ale zkuste kontaktovat podporu na CHATU ve své klientské zóně a napište jim, že chcete účet změnit. Mě to během pár minut změnili a druhý den se změna projevila.

U amerického typu opcí existuje riziko přiřazení v průběhu obchodu. To se zvyšuje, když se vypsané opce blíží expiraci, jsou ITM nebo jsou dividendy.

Osobně chci obchodovat s opcemi, takže ve většině případů není mým cílem, dostat akcie.

Pokud dodržujete postupy z prémiových trénink programů, tak se z 99% přiřazení vyhnete.

Pokud i tak dostanu přiřazené akcie u některé spreadové strategie, tak další obchodní den akcie zavírám a pak zavírám i zbylé opce.

V tomto živém vysílání jsem dostal přiřazené akcie a zavíral jsem celou pozici.

Tady najdete zkušenost investora z LIVE Roomu s přiřazením.

Nezapomeňte použít vyhledávání, zadat tam např. přiřazení a najde vám to všechny případy, kdy jsme přiřazení řešili.

 

K Good faith violation (GFV) dochází, když se na cash (hotovostní) účet nakupuje akcie nebo opce s nevypořádanými prostředky (unsettled funds) a likviduje se pozice před datem vypořádání prodeje, který generoval výnosy.

Než se tzv. usadí nebo vypořádá hotovost u akcií a ETF, tak to trvá dva pracovní dny od otevření nebo obecněji známé jako T + 2. Opce se vypořádají následující pracovní den (T + 1).

Hotovostní účet není omezen na počet denních obchodů (tzv. Day pattern trading rule). Můžete obchodovat ale pouze s vypořádanými penězi neboli s usazenou hotovostí.

Jednoduše řečeno, když nakoupíte na cash účet opce a prodáte, tak se vám hotovost na účtu neobjeví okamžitě. U opcí je potřeba počkat 1 den od vstupu a u akcií 2 dny od vstupu, než hotovost dorazí na váš účet a budete moci provést další obchody.

Pokud dojde k porušení GFV pětkrát nebo vícekrát v průběhu 12 měsíců, tak to povede k 90 dennímu omezení účtu a to v případě likvidace pozic.

Brokeři na svém webu přímo píší:

Chápeme, že GFV se může stát a pokud se to stane jednou, tak to není konec světa. Pokud ji jednou obdržíte, tak je dobré hlídat, kolik jste jich již dostali, aby jste nedostali 90ti denní omezení účtu, které vám umožní pouze zavřít otevřené pozice.

Pokud se vám toto stane a dostanete 90ti denní omezení na váš účet, tak kontaktujte svého brokera a požádejte o uvolnění. Pokud to bylo poprvé, tak by vám měl broker účet odblokovat.

Stačí napsat na e-mail nebo online chat daného brokera něco ve smyslu:

Dobrý den, 

nyní jsem dostal e-mail ohledně Good faith violation.

Chtěl bych se omluvit za toto porušení a požádat vás o odblokování 90ti denní restrikce.

Poučil jsem se, co znamená Good faith violation a budu si nyní dávat pozor, aby se to již neopakovalo.

Můj účet: doplňte číslo účtu 

Děkuji.

V angličtině to může být zhruba takto:

Hello,

I have now received an email regarding Good faith violation.

I would like to apologize for this violation and ask you to unblock the 90-day restriction.

I have learned what Good faith violation means and now I will be careful not to repeat it again.

My account: XXXXXX

Thank you.

Margin účty jsou označeny jako PDT, pokud provádějí více než 3 intradenní obchody v období 5 pracovních dnů.

Pokud máte margin účet nad 25 000 USD, tak se vás PDT netýká a můžete intradenně obchodovat bez omezení. Týká se pouze margin účtů, které obchodují intradenně a mají účet menší než 25 000 USD. 


Obchodníkům je povoleno jedno resetování PDT za 90 kalendářních dnů.


Margin účty, které jsou označeny jako PDT a na konci obchodního dne klesnou pod 25 000 $, obdrží následující obchodní den výzvu k údržbě vlastního kapitálu (EM).


Margin účty musí skončit den s 25 000 USD nebo více, aby bylo možné uskutečnit EM (Equity Maintenance) požadavek.


Pravidla PDT se nevztahují na obchodování s futures.


Margin účty, které podléhají pod PDT, mohou obdržet EM požadavek z futures pozic držených přes noc, pokud to způsobí, že zůstatek na vašem účtu cenných papírů klesne pod 25 000 $.


Žádosti o resetování PDT musí být odeslány do 15:00 hodin centrálního času.

Stačí napsat e-mail svému brokerovi a požádat o doblokování.

Můžete použít např. tento vzor:

Dobrý den, 

nyní jsem dostal e-mail ohledně PDT.

Chtěl bych se omluvit za toto porušení a požádat vás o odblokování 90ti denní restrikce.

Můj účet: XXXXX

Děkuji.

V angličtině:

Hello,

I have now received an email about PDT.

I would like to apologize for this violation and ask you to unblock the 90-day restriction.

My account: XXXXX

Thank you.

Zde je návod, jak resetovat PDT u TastyWorks ve svém účtu

Pokud LIVE Room chcete využít naplno a být tady s námi celý rok, tak si můžete měsíční členství upgradovat na roční. Stačí kliknout sem a odeslat objednávku. Poté nám napsat na podpora@tradesmart.cz. My vám zastavíme měsíční členství a aktivujeme roční, kde získáte 2 měsíce zdarma.

Pokud budete chtít předplatné pozastavit na určitou dobu, tak nám stačí napsat na e-mail: podpora@tradesmart.cz a předplatné vám pozastavíme. Pokud budete chtít své členství zrušit, tak stačí jednoduše napsat alespoň 10 dní před koncem předplaceného období na stejný e-mail a členství vám stornujeme. Nemáte zde žádné závazky a členství můžete kdykoliv zrušit.